ÎMPREUNA PAS CU PAS
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORUL
Telefonul consumatorilor 0219551
ANPC www.anpc.ro
Solutionarea litigiilor https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN
Termeni și condiții de accesare a serviciilor medicale prin intermediul site-ului
Prin intermediul site-ului arthope.ro, puteți intra în legătură cu medicii Arthope pentru discuții cu privire la starea dumneavoastră de sănătate. Aceste discuții reprezintă un serviciu din categoria telemedicinei, care permit utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță pentru a vă oferi sfaturi medicale evitând prezența dumneavoastră fizică la cabinetul medicului. Pentru accesarea acestui serviciu, vă rugăm să citiți cu atenție termenii și condițiile de mai jos. În situația în care nu acceptați sau nu respectați aceste reguli, ne este imposibil să vă furnizăm serviciul solicitat. Dacă aveți orice nelămuriri cu privire la termenii și condițiile prezentate, vă rugăm să nu ezitați să ne contactați la adresa contact@arthope.ro.
1. Procedura de creare a unui cont
1.1. Având în vedere că serviciile de consultații online presupun comunicarea între medicii Arthope și dumneavoastră cu privire la informații personale, cum ar fi starea dumneavoastră de sănătate, serviciile sunt accesibile doar prin crearea unui cont individual, cu nume de utilizator (e-mail) și parolă, astfel încât să putem asigura confidențialitatea și securitatea datelor medicale transmise.
1.2. Serviciile noastre pot fi accesate de către persoane majore, cu discernământ, exclusiv personal, fiind exclusă solicitarea unui sfat medical pentru o altă persoană. Serviciile noastre sunt, de asemenea, disponibile minorilor cu vârsta de peste 16 ani, pentru sfaturi privitoare la sănătatea reproductivă. Minorii cu vârsta sub 16 ani pot accesa serviciile noastre doar prin intermediul reprezentanților legali, fiind necesară, în acest sens, completarea unui formular. Dacă autoritatea părintească este exercitată de ambii părinți, va fi necesară exprimarea consimțământului de către amândoi părinții.
1.3. Pentru crearea unui cont de utilizator, trebuie să accesați pagina conectare membrii și să parcurgeți pașii descriși în acea pagină. Activarea contului se va face prin validarea adresei dumneavoastră de e-mail, potrivit instrucțiunilor pe care le veți primi prin e-mail. Activarea contului presupune acceptarea, de către dumneavoastră, a acestor termeni și condiții.
1.4. Vă recomandăm utilizarea unei parole sigure, pe care nu o mai utilizați la alte servicii online, și să păstrați această parolă într-un loc sigur, fără a o comunica altor persoane, pentru a preveni accesul persoanelor neautorizate asupra contului dumneavoastră. Arthope nu se face vinovată de accesul neautorizat al altor persoane la contul clienților dacă acest acces neautorizat a fost obținut ca urmare a divulgării parolei asociate contului.
2. Procedura de accesare a serviciilor
2.1. Ulterior configurării contului de client, veți putea accesa lista de servicii disponibile:
- consultații online în sistemul "control live", care presupun o discuție cu un medic Arthope, prin intermediul platformelor Zoom sau Google Meet;
- comunicarea de sfaturi medicale offline, prin e-mail,"opinie medicală"
- achiziția de teste și alte produse.
2.2. Serviciul "consultație/control/interpretare analize live". Pentru accesarea acestui serviciu, va trebui să descărcați și să completați formularele disponibile în contul dumneavoastră de client. Aceste formulare ne ajută să ne formăm o imagine cu privire la problema de sănătate cu care vă confruntați și să ne asigurăm că ați avut ocazia să exprimați un consimțământ informat în ceea ce privește accesarea serviciului.
După ce completați formularele necesare, veți fi redirecționat către pagina procesatorului nostru de plăți pentru a achita contravaloarea serviciului solicitat. Serviciile noastre pot fi accesate prin plata online sau prin transfer bancar, nefiind posibilă plata serviciilor în numerar.
Odată ce data și ora programării au fost confirmate, vă rugăm să aveți în vedere că anularea sau reprogramarea acesteia trebuie să fie efectuată cu cel puțin 24 de ore înainte de momentul programării pentru a beneficia de contravaloarea integrală a sumei plătite. Dacă solicitați anularea/reprogramarea cu mai puțin de 24 de ore înainte de momentul programării, dar cu cel puțin două ore înainte de programare, vă va fi rambursată 90% din suma achitată, fiind oprit echivalentul a 10% din sumă cu titlul de taxă de administrare. Dacă solicitați anularea/reprogramarea cu mai puțin de două ore înainte de momentul programării, sau nu vă conectați la platforma virtuală la momentul programării, nu puteți beneficia de rambursarea sumei plătite.
În maxim 24 de ore de la finalizarea consultației, veți primi un rezumat al concluziilor noastre prin e-mailul utilizat la configurarea contului.
2.3. Serviciul "consultație/control/analize medicale offline,-opinie medicală". Pentru accesarea acestui serviciu, va trebui să descărcați și să completați formularele disponibile în contul dumneavoastră de client. Aceste formulare ne ajută să ne formăm o imagine cu privire la problema de sănătate cu care vă confruntați și să ne asigurăm că ați avut ocazia să exprimați un consimțământ informat în ceea ce privește accesarea serviciului.
După ce completați formularele necesare, veți fi redirecționat către pagina procesatorului nostru de plăți pentru a achita contravaloarea serviciului solicitat. Serviciile noastre pot fi accesate prin plata online sau prin transfer bancar, nefiind posibilă plata serviciilor în numerar.
Pornind de la informațiile transmise de dumneavoastră, veți primi, în aproximativ 72 de ore de la procesarea cu succes a plății, o opinie scrisă prin e-mailul utilizat la configurarea contului. Veți putea adresa, după primirea opiniei, în limita a două comunicări ulterioare, întrebări specialiștilor noștri cu privire la concluziile transmise.
Vă rugăm să aveți în vedere că efectuarea plății pentru serviciul de opinie medicală presupune comanda dumneavoastră fermă cu privire la acest serviciu. Ulterior efectuării plății nu veți putea anula comanda efectuată și nu veți putea obține rambursarea sumei plătite.
2.4. Achiziția de teste și alte produse. În magazinul online aveți posibilitatea de a comanda teste și alte produse, ale căror specificații și instrucțiuni sunt disponibile pe pagina fiecărui produs. Produsele pot fi comandate prin plata online sau prin transfer bancar, nefiind posibilă plata ramburs. Produsele pot fi livrate, la alegerea dumneavoastră, prin servicii poștale sau de curierat sau pot fi preluate personal de către dumneavoastră de la punctul de recoltare Arthope, situație în care recoltarea probelor va fi efectuată de personalul Arthope.
3. Limitele serviciilor și a răspunderii Arthope
3.1. Din cauza limitărilor inerente ale comunicării la distanță, serviciile oferite de noi sunt limitate în ceea ce privește posibilitatea de diagnosticare și nu își propun să înlocuiască consultul medical de specialitate. Informațiile și sfaturile pe care specialiștii noștri vi le oferă sunt exprimate doar pe baza simptomelor pe care le descrieți și a documentelor medicale pe care ni le puneți la dispoziție. Este, așadar, important să descrieți cât mai corect și complet simptomele, starea dumneavoastră de sănătate, investigațiile și tratamentele urmate în trecut și orice alte informații relevante.
3.2. Pentru accesarea serviciului "control live", este necesară instalarea în prealabil a aplicațiilor Zoom sau Google Meet și urmarea instrucțiunilor și a testelor de conectivitate din acele aplicații. Accesarea serviciului presupune o conexiune stabilă la internet, un microfon și o cameră web funcționale. Arthope nu își asumă nicio răspundere dacă nu puteți accesa serviciilor noastre ca urmare a unor echipamente neconforme sau a unei conexiuni instabile la internet, însă vă asigurăm că vom face tot posibilul ca conexiunea specialiștilor Arthope să fie efectuată în cele mai bune condiții, astfel încât, dacă consultația nu poate avea loc ca urmare a unor deficiențe apărute la nivelul Arthope, clienții să nu aibă de suferit.
3.3. Având în vedere limitările tehnologice și cadrul legislativ incomplet, ca urmare a consultațiilor online putem emite doar opinii cu privire la datele prezentate sau recomandări pentru investigații sau consultații suplimentare. Un diagnostic ferm sau o prescripție medicală pentru medicamente care se eliberează doar pe bază de rețetă nu vor putea fi emise decât ca urmare a unui consult desfășurat față în față în cadrul cabinetului medical. Totodată, este posibil ca, în cadrul consultației, opinia noastră să fie că este necesar un consult medical față-în-față pentru stabilirea unui diagnostic corect. În acest caz, sfaturile pe care le primiți pot suferi modificări ca urmare a consultului medical clasic. Vă rugăm ca, în cazul în care vă aflați într-o situație gravă sau observați că simptomele dumneavoastră se înrăutățesc, să vă adresați serviciului de urgență 112.
3.4. În ceea ce privește produsele comercializate pe site-ul nostru, Arthope garantează că acestea sunt originale și vin însoțite de instrucțiunile producătorului. Nu ne asumăm nicio răspundere pentru utilizarea improprie a acestor produse de către clienți prin nerespectarea instrucțiunilor produsului în situația în care ați optat pentru transmiterea acestora prin servicii de poștă sau curierat.
3.5. Accesarea serviciilor noastre reprezintă declarația dumneavoastră că ați înțeles obligațiile cuprinse în prezentele termene și condiții, precum și limitele serviciilor oferite, cauzate de limitările tehnologice și de cadrul legislativ de la acest moment. Totodată, accesând serviciile noastre, vă exprimați acordul pentru prelucrarea imaginii, vocii, datelor dumneavoastră de contact, datelor bancare și datelor privitoare la starea de sănătate, aceste informații fiindu-ne necesare pentru executarea contractului cu dumneavoastră. Puteți regăsi politica noastră de prelucrare a datelor cu caracter personal în contul dumneavoastră de client.
4. Condiții de livrare
4.1.Consultațiile online în sistemul "control live" vor fi executate prin canalele de comunicare la distanță "Google Meet" sau "Zoom", potrivit programării efectuate prin intermediul contului de client; un rezumat al concluziilor discuției utilizatorului cu medicul va fi remis utilizatorului prin intermediul poștei electronice, la adresa de e-mail indicată de utilizator la momentul creării contului de client, în termen de 24 de ore de la finalizarea consultației. Arthope nu își asumă nicio răspundere pentru imposibilitatea clientului de a accesa serviciul ca urmare a lipsei dotărilor tehnice necesare (cameră web, microfon, conexiune internet, terminal compatibil cu platformele "Google Meet" sau "Zoom") sau pentru imposibilitatea clientului de a accesa rezumatul concluziilor discuției cu medicul ca urmare a pierderii accesului la adresa de e-mail furnizată.
4.2. Serviciul "opinie medicală", constând în comunicarea de sfaturi medicale prin e-mail, pornind de la informațiile transmise de utilizator prin contul de e-mail, vor fi executate în aproximativ 72 de ore de la procesarea cu succes a plății, prin remiterea opiniei specializate prin intermediul poștei electronice, la adresa de e-mail indicată de utilizator la momentul creării contului de client.
4.3. Pentru produsele comercializate prin intermediul site-ului care presupun livrarea fizică, livrarea se va face exclusiv pe teritoriul României, prin servicii de poștă, curierat sau ridicare personală de la punctul de lucru Arthope, în termenul maxim comunicat de Arthope înainte de finalizarea comenzii. Costurile asociate fiecărui mijloc de livrare vor fi afișate în pagina de comandă anterior finalizării comenzii. Arthope nu își asumă răspunderea pentru întârzierile în livrarea produselor sau imposibilitatea de livrare a acestora apărută din motive neimputabile Arthope, cum ar fi: lipsa destinatarului de la domiciliu, neprezentarea clientului la oficiul poștal sau la sediul Arthope în termenul comunicat, culpa transportatorului, evenimente de forță majoră (războaie, acte de terorism, proteste, tulburări civile, incendii, explozii, inundații, epidemii, greve etc.).
5. Politică de anulare și condiții de rambursare
Potrivit dispozițiilor Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, beneficiați de dreptul de a denunța unilateral contractele încheiate la distanță într-un termen de 14 zile de la data încheierii contractului (în cazul contractelor de prestări de servicii), respectiv de la data la care intrați în posesia fizică a produselor (în cazul contractelor de vânzare). Puteți exercita acest drept prin intermediul formularului de contact disponibil pe site. Dată fiind natura serviciilor prestate de Arthope, vă rugăm să aveți în vedere că acest drept este supus anumitor limitări, expuse mai jos pentru fiecare categorie de produse și servicii oferite de Arthope.
5.1. Consultațiile online în sistemul "control live", fiind desfășurate în temeiul unui contract de prestări servicii, sunt exceptate de la dreptul de retragere descris mai sus în situația în care dumneavoastră solicitați executarea acestora înainte de termenul de 14 zile prevăzut de lege. Astfel, dacă solicitați efectuarea programării înainte de expirarea termenului de 14 zile, acceptați expres începerea executării contractului și confirmați că ați luat cunoștință de faptul că veți pierde dreptul de retragere după executarea completă a contractului de către Arthope. Pentru a veni în sprijinul clienților noștri, vă oferim, însă, următoarele posibilități de anulare sau reprogramare a consultației: odată ce data și ora programării au fost confirmate, anularea sau reprogramarea acesteia trebuie să fie efectuată cu cel puțin 24 de ore înainte de momentul programării pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Dacă solicitați anularea/reprogramarea cu mai puțin de 24 de ore înainte de momentul programării, dar cu cel puțin două ore înainte de programare, vă va fi rambursată 90% din suma achitată, fiind oprit echivalentul a 10% din sumă cu titlul de taxă de administrare. Dacă solicitați anularea/reprogramarea cu mai puțin de două ore înainte de momentul programării, sau nu vă conectați la platforma virtuală la momentul programării, nu puteți beneficia de rambursarea sumei plătite.
5.2. Serviciul "opinie medicală", constând în comunicarea de sfaturi medicale prin e-mail, presupune începerea executării serviciului încă de la momentul confirmării plății și implică livrarea de conținut digital în format electronic, nu pe un suport material. Specialiștii noștri vor începe analiza documentelor medicale transmise în cel mai scurt timp de la primirea acestora, astfel încât să vă putem comunica opinia noastră în termen de 72 de ore. Prin urmare, prin efectuarea solicitării de accesare a serviciului, urmată de efectuarea plății, acceptați expres începerea executării contractului și confirmați că ați luat cunoștință de faptul că veți pierde dreptul de retragere.
5.3. În ceea ce privește produsele comercializate de Arthope, vă oferim posibilitatea de a anula comanda plasată, în termen de 48 de ore de la plasarea acesteia. Beneficiați, totodată, de dreptul de a vă retrage din contract în termen de 14 zile de la primirea produselor, cu următoarele excepții: (i) dacă livrarea produsului presupune și prestarea de servicii de către Arthope (cum ar fi, spre exemplu, serviciul de recoltare de probe biologice), dacă efectuați o programare în vederea prestării acestor servicii confirmați că ați luat la cunoștință că veți pierde dreptul de retragere după executarea completă a contractului de către Arthope; (ii) în ceea ce privește produsele care presupun doar livrarea acestora la adresa indicată de către utilizator, având în vedere natura produselor, ele nu pot fi returnate, din motive de protecție a sănătății, dacă au fost desigilate de către dumneavoastră.
5.4. În toate ipotezele de mai sus în care sunteți îndreptățit la rambursarea totală sau parțială a sumelor achitate, Arthope va efectua rambursarea sumelor în cel mult 14 zile de la data la care ne-ați informat despre intenția dumneavoastră de a vă retrage din contract, cu excepția dreptului de retragere aferent produselor comercializate pe site, în situația cărora rambursarea va fi efectuată în termen de 14 zile de la data recepționării de către noi a produselor returnate.
6. Soluționarea litigiilor
6.1. Prestarea serviciilor, respectiv vânzarea bunurilor, este supusă legii române.
6.2. În cazul apariției oricărei dispute sau neînțelegeri, utilizatorul și Arthope vor încerca rezolvarea acestora pe cale amiabilă. Vă încurajăm să ne contactați la adresa contact@arthope.ro în cazul în care aveți orice nelămuriri sau întâmpinați orice probleme în accesarea sau executarea serviciilor. Ân măsura în care soluționarea amiabilă nu va fi posibilă, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești române competente conform legii.
6.3. Aveți dreptul de a vă adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (https://anpc.ro). În plus, detalii privind metodele alternative de soluționare a disputelor sunt disponibile la următorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=RO.